نحوه‌ی به کارگیری اصول بازاریابی عصبی (نورو مارکتینگ) برای بهبود اثربخشی بازاریاب

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

اگر هرگونه سوال و یا اشکالی در رابطه با این زمینه و یا هر زمینه تحصیلی
مانند: مدرسه ، دانشگاه ، کنکور ، ارشد ، دکتری ، نظام وظیفه و... دارید ؛

...کافیست با ما تماس بگیرید

شماره تماس از خط ثابت 02170705003

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل



 

بازاریابی عصبی، که در سال ۲۰۰۲ توسط پاتریک رنوویس و کریستف مورین نوشته شد و حدود ۱۰ سال پیش تجدید نظر شد، حامل پیامی است که هنوز هم برای اکثر بازاریابان به عنوان یک شگفتی به حساب می‌آید- به ویژه برای آن‌ هایی که از پیام “me too” (یا “من هم همینطور”) و یا از شعار هایی چون “پیشرفته‌ ترین”، یا “صاحب قدرت”، یا “تغییر دهنده‌ی بازی”، یا “نوآور، پیشرو” و غیره استفاده می‌ کنند.(این شعار ها اشاره به عبارات و اصطلاحاتی دارد که در یک برهه زمانی مد می شوند و بسیار بکار میروند که ما مشابه آنرا در فارسی نیز استفاده می کنیم)

پس از خواندن بازاریابی عصبی، شما هرگز دیگر ادعا نخواهید کرد که یکی از “عرضه‌ کنندگان پیشرو” هر چیزی هستید یا هرگز از شعار های قدیمی استفاده نخواهید کرد، یا بر چیز دیگری بجز اینکه چگونه می توانید مشکل مشتریان بالقوه‌ ی خود را حل ‌کنید، تمرکز نخواهید کرد  زیرا تمام آنچه مورد اهمیت آن‌ هاست این موضوع می‌ باشد!

 

چگونگی و چرایی ارتباطات بازاریابی موثر

من اخیرا وقتی برای اولین بار “بازاریابی عصبی” را مطالعه کردم، یادداشت‌ هایی که سال‌ ها پیش برداشته بودم را بررسی کردم. من کار شگفت‌ انگیز نویسندگانی که توضیح چرایی و چگونگی ارتباطات موثر را انجام داده بودند، فراموش کرده بودم.

بازاریابی عصبی بخش اعظم آنچه را که من بیش از ۲۰ سال در مشاوره‌ هایی که به عنوان یک متخصص بازاریابی از آن حمایت کرده بودم، با دلیل اثبات می‌ کرد، از جمله کارگاه‌ های آموزشی با عنوان: از زبان ساده استفاده کنید، با ارائه این راهکار که باید از یک بیان بسیار ساده و قابل فهم برای ارائه راه حل خود در حل مشکل تجاری مشتریان استفاده کنید و موقعیت و نقش خود را در ارائه و اجرای راه حل های مناسب به مشتری را بارها و بارها برای آنها تکرار کنید. و همه‌ ی این‌ ها به مسئله اشاره دارد که چرا راویان داستان نقش مهمی در ارتباطات بازاریابی موثر ایفا می‌کنند. (منظور اشاره به نقش ارتباطات موثر و خود فردی است که این وظیفه مهم را بر عهده میگیرد که مانند یک راوی داستان در جذاب کردن آن برای شنونده و همینطور انتقال پیام داستان به شنونده نقش اصلی را ایفا می کند)

 

 

مهم ترین اصول بازاریابی عصبی

این دومین مقاله از مجموعه مقالات دو-بخشی است که در آن من به مهم‌ ترین اصول بازاریابی عصبی اشاره می‌ کنم، که در حال حاضر تحت تجدید چاپ سوم قرار دارد. (زمانی که نسخه‌ ی جدید در دسترس قرار خواهد گرفت، هنوز مشخص نشده است. “خوب است که آن را نسخه‌ ی جدید ذکر کنیم”، نویسنده‌ ی مشترک، رینوویس، به من گفت که ” ما نمی‌ خواهیم که هیچ تاریخی برای انتشار ارائه دهیم زیرا معمولا نهایی کردن متن، بیشتر از آنچه ما تصور می‌ کنیم طول می‌ کشد”!) خبر خوب اینکه، نیازی نیست منتظر نسخه‌ ی جدید بازاریابی عصبی برای شروع بکارگیری اصول مندرج در نسخه‌ ی فعلی این کتاب باشید.

در مقاله‌ ی قبلی، ما شش محرک مغز قدیم که توجه بخش تصمیم‌ گیری مغز را جلب می‌ کنند، را بررسی کردیم. این مقاله تاکتیک های خاصی را توضیح می دهد که اثر بخشی تلاش‌ های بازاریابی شما را بهبود می بخشد.

اما در ابتدا، به طور سریع برخی از مواردی که مقاله‌ ی اول ذکر شده را بررسی کنیم.

مغز سه قسمت مجزا دارد: مغز نو، مغز میانی، و “مغز خزنده” کهنه.

  • مغز نو فکر می‌کند. این مغز داده‌ های منطقی را پردازش می‌ کند.
  • مغز میانی احساس می‌ کند. این مغز عواطف و احساسات درونی را پردازش می‌ کند.
  • مغز خزنده کمتر از دو بخش دیگر مغز پیشرفته است ولی بیشترین تصمیم‌ ها را می‌ گیرد. اگرچه این مغز ورودی را از دو بخش دیگر مغز می‌ گیرد، اما اهرم واقعی تصمیم‌ گیری است.

از این رو، بهترین روش برای بهبود اثر بخشی ارتباطات شما، این است که پیغام خود را به مغز خزنده‌ ( بخش تصمیم‌گیرنده) هدایت کنید.

از آنجایی که مغز خزنده خیلی ابتدایی است، تنها شش نوع محرک وجود دارد که این بخش به آن‌ ها به روشی مناسب پاسخ می‌ دهد:

  1. خود -محور است- همیشه در جستجوی روش‌ هایی برای کاهش زحمت و افزایش راحتی است.
  2. می‌ تواند تنها به شروع و پایان ارتباطات طولانی توجه کند.
  3. بصری است.
  4. تقابل (مقایسه) را دوست دارد.
  5. زبان ساده را بهتر می‌ فهمد.
  6. و، در آخر، با احساسات راه اندازی می‌ شود.

در روش‌ های وارد کردن این شش نوع محرک به ارتباطات بازاریابی ماهر شوید، و در راه موفقیت قرار بگیرید. در اینجا چگونگی آن آمده است.

چگونه با موضع‌ گیری خود ارتباط برقرار کنید و بازاریابی خود را بهبود بخشید

بخش‌ های زیر به روش‌ هایی برای استفاده از شش محرک برای برقراری ارتباط با مخاطبان هدف شما اشاره کرده است. توجه داشته باشید که بخشی از محتوای آن مستقیما از کتاب گرفته شده است.

تمایز برای موضع گیری موثر ضروری است

مطالبات قدرتمند و منحصر به فرد، مشتریان بالقوه را جذب می‌ کند زیرا تفاوت، شکاف یا اختلالی که مغز خزنده برای توجیه یک تصمیم سریع دنبال می‌ کند را بیان می‌ کنند. برای دسترسی موثر به مغز خزنده، شما باید از جمله‌ ای استفاده کنید (و قادر به اثبات آن باشید) که یک تمایز آشکار ایجاد کند مانند “فقط محصول XYZ قادر است این پروسه را برای شما هموار سازد و سرعت بخشد زیرا….” یا “ABC تنها مرکز مشاوره ای است که….”

مغز خزنده به تمایز و اختلاف آشکار و محکم به خوبی پاسخ می‌‌ دهد، مجبور می‌ شود که به تفاوت ها توجه کند. تمایز شدید کمک می‌ کند که مغز خزنده‌ ی مشتریان بالقوه‌ ی شما سریع‌ تر و ساده‌ تر تصمیم بگیرند و مقایسه اغلب برای هدایت مغز خزنده برای تصمیم‌ گیری مورد نیاز است.

شما باید قادر به متقاعد سازی مغز کهنه، برای هر ادعایی که می کنید، باشید

مغز خزنده اطلاعات محسوس را به مفاهیم پیچیده یا انتزاعی ترجیح می‌ دهد و به اثبات ساده و محکم اینکه چگونه راه حل شما به نجات یا سود او ختم می‌ شود، نیاز دارد. مزیت درمان مشخص شما برای درد آن‌ ها (مشتریان)، نیاز مغز خزنده را به شواهد مستدل و واقعی توجیه می‌ کند. از آنجایی که مغز خزنده تا زمانی که احساس امنیت نکند تصمیم‌ گیری نمی‌ کند، شما باید نه تنها توصیف کنید، بلکه دقیقا نشان دهید که مشتری بالقوه شما چگونه با محصول یا خدمات شما در وضع بهتری خواهد بود. یک مثال بسیار خوب: پیتزا دومینو یک کمپین تبلیغاتی برای تحویل در “۳۰ دقیقه یا کمتر” ایجاد کرد و آن را به عنوان تضمین “رایگان” “اثبات کرد”.

تکرار آنچه ادعا می کنید هستید برای بدست آوردن آن موقعیت در بازار کلیدی است

اگرچه منطقی‌ ترین و متفکرانه‌ ترین پیام ممکن است مخاطب شما را علاقه مند کند، اما تا زمانی که مغز خزنده آن را نفهمد و به یاد نیاورد، به یک تصمیم خرید منجر نخواهد شد. شما می‌ توانید ادعا های خود را با تکرار آن‌ ها به یاد ماندنی‌ تر کنید. حتی تکرار چند کلمه‌ ی ساده یک سیگنال قوی به مغز خزنده می‌ فرستد و آن را به توجه وا می‌ دارد که “من باید آن را به یاد داشته باشم”.

ادعا های خود را تکرار کنید تا مغز خزنده آن‌ ها را به عنوان یک مسئله‌ ی مهم نشان کند. دونالد ترامپ اخیرا این روش را برای اثر بیشتر بکار برد.

 


NeuroMarketing
ãäÈÚ

مشخصات

  • منبع: http://neuromarketing.rozblog.com/post/66
  • کلمات کلیدی: بازاریابی ,خزنده ,ارتباطات ,استفاده ,هایی ,موثر ,بازاریابی عصبی ,تصمیم‌ گیری ,اصول بازاریابی ,ارتباطات بازاریابی ,برای بهبود
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

عکس آقای خامنه ای

آخرین جستجو ها

اگر هرگونه سوال و یا اشکالی در رابطه با این زمینه و یا هر زمینه تحصیلی
مانند: مدرسه ، دانشگاه ، کنکور ، ارشد ، دکتری ، نظام وظیفه و... دارید ؛

...کافیست با ما تماس بگیرید

شماره تماس از خط ثابت 9099071613

شماره تماس دوم از خط ثابت 02170705003

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل